Anadolu Öğrenci Birliği olarak Covid-19 salgını ile birlikte çalışmalarımızın bir kısmını online ortamlara taşımış bulunmaktayız. Bu çalışmalardan biri de ‘Online Eğitim Semineri’ programıdır. Daha önce 2020 güz ve yaz dönemlerinde de gerçekleştirdiğimiz online eğitimlerdeki öncelikli amacımız alanında uzman isimleri, eğitim seminerleri yoluyla özel alanlara ilgili öğrencileri buluşturmak, organizeli okumalar ve değerlendirmeler yapmalarına fırsat tanımaktır.
Eğitim Seminerleri ile alakalı genel bilgiler şu şekildedir:
Seminer Başlıkları ve İçerikler:
Dört Bucak Sinema atölyesi, katılımcılara filmlerin psikolojik, sosyolojik ve tarihsel perspektiflerinden bakarak, yönetmen sinemasını eleştirel ve estetik düşünme imkanı sunar. Atölyede kanon dışında kalmasına rağmen sinemaya yön veren Elya Süleyman, Raj Kopaar, Hulki Saner, Terrence Malick gibi isimlere dair kısa ve genel bir bakış sunar. Katılımcılara güncel ana akım kültürel paradigmalar yoluyla; din, toplum, cinsiyet ve etnik kökenleri, filmler üzerinden incelemek için bir kapı aralar. Filmin sanat formuna, kültürel alışveriş vektörlerine, küresel ve yerel incelenmesine de değinilecektir.
Yöntem: Filmler atölyeye katılmadan önce izlenir. Konuşmacı ilk 20 dk sunumunu tamamlar. Ardından soru-cevap ve eklemeler yapılır.
SolidWorks Programı zihinlerimizde oluşturmuş olduğumuz tasarımları kolayca 3 boyutlu bir modele dönüştürebilmemize olanak sağlamaktadır. Program en basit parçadan en kompleks parçalara hızlı ve kolay yollardan tasarım yapılmasını sağlayan kullanışlı bir arayüze sahiptir. Bu atölyede Solidworks programı ile çizim teknikleri, katı modelleme teknikleri, teknik resim modülleri ve montaj kısımlarına giriş yapılacaktır. Eğitim sonunda program üzerinden tasarım yapabilmek ve tasarlanan parçaların bir arada nasıl çalıştıklarını görebilmek hedeflenmektedir.
Eğitime katılmak için gerekli olan temel gereksinimler:
Bu atölyede, öğrencilerin kendi fikirlerini özgün bir üslupla kaleme alırken tutarlılık, bütünlük gibi ilkeleri de göz önünde bulundurarak yazı yazmaları desteklenecektir. Atölyede yaratıcılık ve özgünlük ön plana çıkarılarak fikir, içerik ve dil gibi unsurlar bu yaratıcılığın parçası haline getirilmeye çalışılacaktır.
Atölyede ders anlatımı ikinci plandadır. Atölyede planlanan birincil kazanım kişinin kendi yazılarını belirli ölçütler ışığında değerlendirebilecek durumda olmasıdır. Ders anlatımı tahmini olarak 15-20 dakikada tamamlanacak ve dersin geri kalanı soru-cevaplarla ilerleyecektir.
Atölyede öğrencilere bir adet ödev verilecek, bu ödevin önce revize edilmesi sonra ise eğitimciye sunulması beklenecektir. Dördüncü hafta ise öğrenciler ödevlerine geri bildirim alacaklardır.
Eğitim semineri ile amaçlanan;
Eğitim Seminerleri Programına başvuru için “tıklayınız”.